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川崎製鉄技報
KAWASAKI STEEL GIHO
Vol.15 (1983) No.3
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ブラジル・カパネマ鉄鉱山の開発
Development of CAPANEMA Iron Ore Mine, BRAZIL

塚本 八郎(Hachiro Tsukamoto) 米田 崇夫(Takao Yoneda) 伊藤 晴敏(Harutoshi Ito) 新村 和規(Kazunori Niimura) 熊谷 直照(Naoteru Kumagai)
要旨 :
カパネマ鉄鉱山はブラジル共和国,ミナスジェライス州に位置し,当社を中心とした日本グループ8社とブラジル,リオドセ社を株主とするMSG社が所有する埋蔵鉄およそ3億6千万トンの鉱山であり,1982年8月操業を開始した。開発に伴い,日本から5名の技術者が派遣されブラジル人と共同で,アクセス道路,クラッシャー,ブレンディングヤード,長距離ベルトコンベアーなど諸設備のディーテールエンジニアリングから施工管理まで一連の建設工事に携わった。本報告は,当鉱山の内容を紹介すすとともに,鉱山の特徴となっている鉱石輸送用の長距離ベルトコンベアーの建設を主体に報告するものである。
Synopsis :
Capanema Iron Ore Mine, situated in the State of Minas Gerais, Brazil, commenced its commercial operation on Aug. 5, 1982 after three years' construction work. The mine is owned and operated by Minas da Serra Geral S.A., a joint venture company between Companhia Vale do Rio Doce (CVRD) and eight Japanese companies headed by Kawasaki Steel Corporation. The mining facilities are designed to produce 10,500,000 tons per year of hematite ore with a grade of minimum 60% Fe. Crude ore is put through primary and secondary crushers to reduce the top size to below 4" and is stockpiled at the mine-site blending yard to homogenize the quality. Blended ore is then hauled to the Timbopeba area by a long distance belt conveyor which has a total length of about 11km and constitutes a characteristic feature of this mine. At Timbopeba, ore is delivered to CVRD's ore dressing plant and is screened, crushed and wet-classified to make final products of washed lump ore and sinter feed. All products are loaded to railway wagons at the Timbopeba terminal and are hauled to Vitoria via the CVRD railway for shipping to various consumers. This report describes the outline of this mine, laying emphasis on the long distance belt conveyor.
本文(PDF: 10P/462kb)




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