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川崎製鉄技報
KAWASAKI STEEL GIHO
Vol.11 (1979) No.3
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製鉄原料の銘柄価格評価分析法
By-brand Raw Material Price Analysis and Evaluation Method

伏見 清和(Kiyokazu Fushimi) 堀添 智(Satoshi Horizoe) 新井 慎也(Shinya Arai)
要旨 :
製鉄原料の購入計画策定を支援する手段として古くから活用されている線型計画法を利用したシステムは,銘柄選択面,操業条件検討面では効果的な情報を提供するが,価格契約交渉等につながる価格分析面では十分でなかった。本報文では,各銘柄の評価価格を適切に表す指標を検討した後,これを銘柄選択問題の検討から得られる情報を使用して各銘柄の各種属性により表現し分析するための方法論を展開する。次いで種々の実際的な原料購入計画策定モデルへの適用法を,一般性を失わないミニチュアモデルにより解説する。この開発技術の組込みにより当社の原料炭,鉄鉱石の購入計画策定システムは価格分析面でも十分な情報を提供できるようになった。
Synopsis :
In the Japanese steel industry which uses incomparably many types of imported raw materials for optimum blending purposes, systems using linear programming method have long been useful as a supplementary tool for the planning of raw material purchasing, especially in the selection of right brand and the study of operational conditions. But these systems fall short of providing sufficient price analysis information which would be useful for purchase contract negotiations. This paper deveelops a new method in which evealuation prices of each brand of raw materials are expressed in mathmatical equations reflecting several limitations from furnace operations and various attributes of each brand based on information obtained during the computation of linear programming problems on brand selection. The paper also explains how to apply this new method to a number of prectical purchase planning cases using some general miniature models. The new technique has proved to be effective as coal and ore purchase planning systems in furnishing sufficient information in analyzing enaluation prices.
本文(PDF: 13P/468kb)




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