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川崎製鉄技報
KAWASAKI STEEL GIHO
Vol.8 (1976) No.1
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新しい覆工板の開発
Development of New Steel Road Deck

中西 輝行(Teruyuki Nakanishi) 町田  豊(Yutaka Machida) 斉藤  恂(Makoto Saito) 井上 末富(Suetomi Inoue) 大方  茂(Shigeru Okata)
要旨 :
すべり摩擦係数がアスファルト路面に匹敵する性能をもち,車輌走行騒音は従来の鋼製覆工板より低い新しい覆工板を開発した。この覆工板は,H形鋼とCT形鋼を溶接によって組立てた構造であり,従来のものより軽量化されているが,道路橋示方書に示す設計荷重に対し十分に安全である。すべり摩擦係数がすぐれているのは,路面となるH形鋼フランジ表面の,新しいユニバーサル圧延技術によって形成された角小突起に負うところが大である。
Synopsis :
Kawasaki Steel Corp. has developed the new steel road deck with such features as follows: (1) Skidding resistance between automobile tires and road surface is comparable with asphalt road. The excellent skidding resistance is derived from small square projections formed on the flange surface of H-shapes by special work roll of universal mill. (2) Running noises of automobiles are a little more than those on asphalt road, but somewhat less than those on usual steel road decks.(3) Being constructed with welded H-shapes and split tees, the deck has less unit weight and higher strength than the design load according to the specifications for high way bridges.
本文(PDF: 10P/370kb)




(c)JFE Steel Corporation, 2003