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川崎製鉄技報
KAWASAKI STEEL GIHO
Vol. 32(2000) No.2
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セミプレファブ型高強度ケーブル「PAC-H」の鋼斜張橋への適用
Application of PAC-H Type Semi-Prefabricated Stay Cable System to Cable-Stayed Steel Bridge

熊野 拓志(Takuji Kumano) 古室 健史(Kenshi Furumuro) 木部  洋(Hiroshi kibe) 武井 雅光(Masamitsu Takei)
要旨 :
斜張橋の大型化,長大化や公共工事コスト縮減などの社会的要求に対応するため,川崎製鉄は(株)エスイー,川鉄テクノワイヤ(株)との 3 社共同研究を実施し,セミプレファブ型高強度亜鉛めっき PC 鋼より線「PAC-H 型ケーブル」を開発した。開発にあたって実施した物理特性試験により疲労特性,遅れ破壊特性,応力腐食割れ特性,耐食性,クリープ特性および低温特性について実験を行い,プレファブ平行線ケーブルと同等の性能を有していることを確認した。また国内初の本格的規模の鋼斜張橋への実橋適用を通して,張力管理技術などの架設技術を確立したとともに,PAC-H型ケーブルの工期,経済性などの検証を行った。
Synopsis :
A PAC-H type stay cable system, in which a semi-prefabricated zinc-coated steel wire strands for prestressed concrete are used, has been developed by a collaborated research of SE Corp., Kawasaki Steel Techno-wire Corp. and Kawasaki Steel. The system was introduced in order to be used for long-span cable-stayed steel bridges, and to meet social needs such as cost-reduction of a public enterprise. In this development, the basic data of mechanical properties, such as, fatigue, delayed fracture, stress corrosion, cracking, tensile creep and properties in low temperatures were examined. The results of these tests show that this cable system has excellent performances equal to that of a cable system of a parallel wire type. The first application to long-span cable-stayed steel bridges in Japan established a satisfactory erection technology, including tension control technology, of PAC-H type stay cable system.
本文(PDF: 7P/407kb)




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