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川崎製鉄技報
KAWASAKI STEEL GIHO
Vol. 32(2000) No.2
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本州四国連絡橋・灘川橋の設計と施工 ―国内最大のV脚高さを誇る鋼5径間連続V脚ラ−メン橋―
Design and Construction of Nadagawa Bridge

横手 武聡(Taketoshi Yokote) 佐々木  亮(Akira Sasaki) 小西 武士(Takeshi Konishi)
要旨 :
灘川橋は,2 基の V 橋脚を有する鋼 5 径間連続 V 脚ラ−メン箱桁橋である。本橋の架設場所は公園地域に隣接していることから,橋梁形式の検討においては,周囲の環境との調和が重視された。本工事で特徴的なことは,その架設方法であり,各種クレ−ンやベント設備に加えて,次の 2 つを方法を採用した。(1) 斜めに張り渡したワイヤ−に張力を導入し,V 橋脚の形状を調整した。(2) 常時,ワイヤ−の張力を管理できるシステムを整えた。
Synopsis :
Nadagawa Bridge is a rigid frame, 5-span continuous steel box bridge with two V-shaped piers. This was so designed as to be in harmony with its surroundings, because it stands in the area for Akashi-Kaikyo Park and the friendship monument between Japan and France. Besides a normal staging method with cranes , new methods were introduced in the construction of this bridge: (1) wire ropes were used to stabilize the V-shaped piers. (2) a monitoring system with PC to watch at all times the tension of the wire ropes. This report describes the outline of the design and construction of Nadagawa Bridge.
本文(PDF: 8P/492kb)




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