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川崎製鉄技報
KAWASAKI STEEL GIHO
Vol.28 (1996) No.3
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鋼管杭を利用した大型船舶接岸構造物 −25万D.W.T.シーバースからKPP杭浅橋での適用例−
Large Scale Maritime Structures Using Steel Pipe Piles

福若 雅一(Masakazu Fukuwaka) 四宮 秀夫(Hido Shinomiya) 古谷 博明(Hiroaki Furuya)
要旨 :
当社は1974〜77年にフィリピン・ミンダナオ島で25万D.W.T.船舶が接岸可能な大型バースを含む焼結工場を建設して以来,製鉄所建設で培われた港湾建設技術,鋼管杭や鋼管矢板などの鋼材料の応用技術をもとに海外における港湾建設プロジェクトを数多く実施している。これらの港湾施設の建設においては,現地施行のみではなく,立地選定から各種の現地調査,設計,施行,を含む幅広いエンジニアリングを実施しており,本報告では代表的な大型船舶接岸構造物についてそのエンジニアリングの特長について述べる。
Synopsis :
Since the construction of Philippine Sinter Plant (1974-1977) including the largest jetty structure in the Philippines to facilitate 250 000 D.W.T ore carrier,Kawasaki Steel has developed various port and harbor projects, utilizing high engineering careers obtained through construction of various structures of integrated steel works in Japan. In this report outline and attractive engineering performances of Kawasaki Steel in major port projects in Southeast Asia, using steel pipe piles, steel pipe sheet piles and other steel product, are introduced.
本文(PDF: 6P/250kb)




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