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川崎製鉄技報
KAWASAKI STEEL GIHO
Vol.27 (1995) No.4
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東京湾横断道路における鋼構造技術
Engineering Technologies for Steel Structure Applied to Trans-Tokyo Bay Highway Project

古室 健史(Kenshi Furumuro) 小林  崇(Takashi Kobayashi) 神田 恭太郎(Kyotaro Kanda)
要旨 :
東京湾横断道路は神奈川県川崎市と千葉県木更津市を橋梁,シールドトンネルおよび2箇所の人工島で結ぶ延長15.1kmの海上道路である。本工事では東京湾という地震多発地域で大水深下の軟弱地盤上に例のない規模の構造物を安全,合理的かつ短工期で構築するため多くの新技術,新工法が導入され建設が進められている。川崎製鉄では,(1)石油掘削用ジャケットの技術を応用した大水深護岸の開発と大規模施工,(2)大スパンで多径間連続化を図った大型海上橋梁の設計・施工,(3)海上架設するシールドトンネル泥水処理モジュールの設計製作と設備据付け,等の諸工事を実施し本事業推進の一翼を担った。
Synopsis :
The Trans-Tokyo Bay Highway is a 15.1 km toll road which spans Tokyo Bay from Kawasaki City, Kanagawa Prefecture, to Kisarazu City, Chiba Prefecture, and consists of a bridge, an undersea shield tunnel and two man-made islands. Many new technologies were introduced in the construction of this road. Kawasaki Steel participated in this project in: (1) development and execution of a jacket type steel revetment, which was the first application of an oil drilling-type jacket to a revetment structure, (2) design and erection of a large-scale bridge with long-span and multi-span continuous girders on the sea, and (3) design and installation of a deck-module structure with facilities for the shield tunneling.
本文(PDF: 7P/380kb)




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