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川崎製鉄技報
KAWASAKI STEEL GIHO
Vol.27 (1995) No.4
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無補剛吊形式管路橋の開発
Development of Unstiffened Suspension Bridge for Pipeline

脇長  正(Tadashi Wakinaga) 古田 俊宏(Toshihiro Furuta) 中村 聖三(Shozo Nakamura) 崎元 達郎(Tatsuro Sakimoto) 久保 喜延(Yoshinobu Kubo) 水田 洋司(Yoji Mizuta)
要旨 :
無補剛吊形式管路橋の構造特性を把握するために,支間150mのモデルを対象として,形状バラメーターをパラメトリックに変化させる静的構造解析,固有値解析,動的応答解析を実施した。さらに,解析方法の妥当性と耐風安定性を検証するために,静的載荷試験,振動実験,風洞実験を行った。その結果,形状バラメーターが本構造におよぼす影響を把握することができた。さらに,地震による動的な変位や応力の応答は全般的に小さいこと。耐風安定性は管路に取り付ける歩廊の位置や形状によって大きな影響を受けることなどが明らかにされた。
Synopsis :
Static and dynamic behavior of an unstiffened suspension bridge for pipeline with a span length of 150m was investigated analytically and experimentally. By changing some design parameters, a finite element analysis was carried out. Effects of finite displacement and initial stress of cables were taken into account in the analysis. Loading tests and free vibration tests with a large scale model were conducted to check validity of the analysis method. Aerodynamic stability was examined by wind tunnel tests on section models. Concluding remarks were summarized as follows: (1) The analysis method used in this study gave a good estimation of static and dynamic behavior, (2) effects of some design parameters on the structural characteristics were clarified, (3) seismic response of the bridge was relatively small, (4) shape and height of the inspection walkway affected the aerodynamic stability of the bridge.
本文(PDF: 8P/290kb)




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