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川崎製鉄技報
KAWASAKI STEEL GIHO
Vol.26 (1994) No.4
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全天候バース網の構築
Establishment of All-weather Berth Network

安田 種光(Tanemitsu Yasuda) 上田 誠ニ(Seiji Ueda) 樹  幸治(Koji Tate)
要旨 :
国内鋼材輸送量の約70%を占める内航船による物流効率の向上を図るために,水島,千葉,知多および大阪サービスセンターの積み地・揚げ地にわたる一貫した計6基の全天候バース網を構築した。このうち大阪サービスセンターは公共岸壁であるために国内初の海上移動張出建屋形式を採用した。固定上屋には張出ガーダ上を移動する移動上屋,天井クレーンが収納されており,格納,晴天荷役,雨天荷役の3パターンで操業できる。また,荷役能率向上のために,多目的半自動クレーンを導入した。この結果,省力化,作業環境改善とともに全天候バースカバー率90%を達成し,物流基盤整備を実現した。
Synopsis :
Kawasaki Steel Corporation established an integrated network comprising a total of six all-weather berths for loading and unloading at its Mizushima Works, Chiba Works, Chita Works and Osaka Service Center to improve transportation efficiency by the domestic vessels on which the company depends for approximately 70% of its steel product transportation. The Osaka Service Center, because it is located on a public wharf, has adopted the retractable vessel housing method for the first time in Japan. With a fixed shed eqipped with both a ceiling crane and a movable shed which moves on an overhanging guard, the facility can be used in the shut down condition, and is possible to operate in both good and inclement weather. In addition, a multi-purpose semi-automatic crane was adopted to improve loading and unloading efficiency. Kawasaki Steel consequently realized a basic transportation improvement by achieving labor saving, improvement in the labor environment, and a 90% all-weather berth work ratio.
本文(PDF: 6P/287kb)




(c)JFE Steel Corporation, 2003