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川崎製鉄技報
KAWASAKI STEEL GIHO
Vol.26 (1994) No.4
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鉄鋼物流の概要と川崎製鉄における物流設備・技術の変遷
Progress in the Transportation Technology of Materials and Steel Products at Kawasaki Steel

糠澤 尚夫(Hisao Nukazawa) 武田  孝(Takashi Takeda) 田中  勝(Masaru Tanaka)
要旨 :
川崎製鉄では,製鉄所の構内から構外・顧客納入までの一貫物流システム構築を進めている。構内物流の生産性向上については,輸送機器の大型化と無軌道化の推進(キャリア・パレット・システム化),倉庫内のオペレーター・ガイダンス化,および構内の総合物流管理システムの構築を推進した。構外物流については,ミルエンドから構外物流基地を視野に入れた対応で,全天候バース網の構築と内航物流一貫計画システムの構築,形鋼のユニット一貫輸送,等を図ってきた。本論文は,これらの物流部門における現状と物流改善への取組みについてまとめたものである。
Synopsis :
Kawasaki Steel has developed the total physical distribution systems from acceptance at each production mill-end to delivery of steel products for customers, aiming to establish efficient, speedy and reliable transportation systems. Carrier & Pallet System, Operator Guidance System in warehouse and Computer-integrated Management and Control System for physical distribution inside the works have been established. For steel transportation outside works, for one thing, new all-weather berths which had new mechanical systems were constructed. What is more, Coastwise Transportation Computer-integrated Planning and Administration System have also been developed. The purposes of this paper are to give the outlines of steel transportations inside and outside the steelworks and to summarize from them.
本文(PDF: 6P/345kb)




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