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川崎製鉄技報
KAWASAKI STEEL GIHO
Vol.26 (1994) No.1
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多目的塗装ラインにおける付着量制御技術
Coating Weight Control Technology IN Multipurpose Coating Line

田野口 一郎(Ichiro Tanokuchi) 池永 孝雄(Takao Ikenaga) 村上 進次郎(Shinjiro Murakami)
要旨 :
水島製鉄所で1991年1月から稼動した多目的ライン(MCL)で生産している薄膜塗装製品は,ウェット膜厚3〜13μmという薄膜であり,従来のロールコータの付着量制御モデルでは高精度自動制御が困難であった。このため著者らは,弾性流体潤滑理論を応用し,薄膜塗装にも適用できる制御モデルを開発した。これは,ニップ圧をかけ,アプリケータロールのゴムが弾性変形した状態でのロール間の液膜厚を定量的に評価したもので,膜厚に影響するほとんど全ての要因を取り込んだモデルである。本モデルを実操業に適用した結果,全ての品種に対して良好な結果を得,高精度付着量制御が可能となり,安定した操業を続けている。
Synopsis :
The multipurpose coating line (MCL) was started in January 1991 at Mizuahima Works. The products of MCL are thin-film coated steels, and the thickness of the coated film is 3 to 13μm under the wet condition. In case of this thin-film coating by a roll coater, the precise coating weight control is difficult when using the conventional control model. Therefore, the authors have developed a new coating Weight control model which can be given uniform coating weight even during thin-film coating by applying the elastohydrodynamic lubrication theory. This model can evaluate the apartment negative gap formed between the pickup roll and the applicator roll with nip pressure, and has considered almost all the factors that influence the coating weight. After applying this model to MCL operation, sufficient results for all products have been obtained. The precise and automatic coating weight control is made possible, and the operation of MCL is stabilized.
本文(PDF: 5P/198kb)




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