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川崎製鉄技報
KAWASAKI STEEL GIHO
Vol.25 (1993) No.3
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東南アジアでの鉄道建設プロジェクトマネジメント
Railway Project Management in South-East Asia

上月 孝之(Takayuki Kozuki) 金谷 正豊(Masatoyo Kanaya) 一ノ瀬 満郎(Mitsuo Ichinose)
要旨 :
川崎製鉄が1987年以来インドネシア,フィリピンといった東南アジアの国々で受注・施工した4件の鉄道関連工事をもとに複合プロジェクトの計画・管理について述べた。鉄道は土木・建築・軌道・電気・信号・通信・機械といった多くの技術分野からなる複合システムであり,鉄道建設に求められるマネジメントとは各専門技術分野の管理と全体調整管理からなる。高い専門性の必要な工事分野では社外に人材を求め,一方で全体調整・工程管理・調達管理・資材管理と言ったソフト分野を重点的に管理することにより全体システムを要求どおりに完成できた。
Synopsis :
Since 1987 Kawasaki Steel was successively undertaking integrated construction projects based on South-East Asian four railway projects in Indonesia and Philippines. Each railway project was an integrated system consisting civil engineering and building, railway tracks, an overhead contact system, substation, signal, power distribution and telecommunications, and the required management for the railway project includes not only the management of various fields of special techniques but also total control and adjustment of various fields of work. Kawasaki Steel has completed these projects based on cooperation by specialists outside of the company and with its excellent control engineering such as total adjustment, schedule control, procurement control, resource control, etc.
本文(PDF: 6P/277kb)




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