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川崎製鉄技報
KAWASAKI STEEL GIHO
Vol.20 (1988) No.4
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コタ・キナバル港拡張工事
Kota Kinabalu Port Expansion Project

古谷 博明(Hiroaki Furuya) 鹿毛 征二(Seiji Kage) 福若 雅一(Masakazu Fukuwaka) 四宮 秀夫(Hideo Shinomiya)
要旨 :
当社エンジニアリング事業部は,マレーシア・サバ州コタ・キナバルにおいて港湾拡張工事を1985年5月に受注し,1987年11月に竣工した。本工事においては,腐食環境の非常に厳しい熱帯海洋域での信頼性の高い防食を目的として,当社のポリエチレン被覆重防食鋼管杭KPPパイルが全面的に採用され,総本数1429本(鋼重11000t)が使用された。このような大量の鋼管杭を海上で密に施工した例は極めて稀であり,North Extensionにおいてはとくに重防食被覆層への損傷防止に主眼を置いて杭打順序が検討された。また,杭打設中の既打設杭の移動については,杭打設による周辺地盤の変位についての計算方法の検討を行い,実測変位と比較した。
Synopsis :
The Kota Kinabalu port expansion project in Kota Kinabalu, Sabah, Malaysia was started in May 1985 and successfully completed in November 1988 by Kawasaki Steel Corporation. The major feature of this project is that KPP(Kawasaki plastic-coated pipe) piles, a total number of 1429, were used. This method was adopted as the most effective anti-corrosion protection system for the heavy corrosive marine environment which existed in this tropical area. Driving such a large number of piles offshore in close proximity to each other was an unusual undertaking. In addition, the execution plan was carefully considered in order not to damage the high corrosion resistance coating during installation of the piles. The problem of movements of existing piles due to new pile driving was investigated and an evaluation method was utilized for the movements of the adjacent ground. Then the results of this evaluation were compared with actual data.
本文(PDF: 8P/461kb)




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