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川崎製鉄技報
KAWASAKI STEEL GIHO
Vol.20 (1988) No.2
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販売・生産・物流システム概要
Outline of Integrated Sales-Production-Distribution System

播本 彰(Akira Harimoto) 市川 勲(Isao Ichikawa) 土居 良清(Yoshikiyo Doi) 藤川 信司(Nobuji Fujikawa) 木村 哲弘(Tetsuhiro Kimura)
要旨 :
鉄鋼メーカーの基幹業務である販売・生産・物流を一つのシステムとしてとらえ,本社と製鉄所が一体となり,システムの全面的な再構築を実施した。業務機能の再編成と生産の仕組み自体の見直しを出発点とし,製造工程間,工場間,製鉄所と本社間,本社と関連企業および商社間の広範囲にわたる,機能の統一化・一貫化を実現した。本社では,受注から製品納入に至る全情報の一貫管理と企業グループにまたがる機能統合を実施した。製鉄所では,同期化・連続化操業をねらった計画・操業機能の強化を図っている。これにより販売,生産および物流の全体最適化が図れ,需要家サービスの向上をはじめとする所期の目標を達成した。
Synopsis :
Kawasaki Steel has innovated its system of sales, production and distribution, which are the basic functions in the steelmaker, by integrating them into a system. These functions have been integrated and expanded from steelworks to the headquarters, and from the headquarters to associated companies and trading companies, while they are wholly reviewed and reconstructed at the same period. Overall information beginning with order entry and ending with products delivery have been integrated and the overall enterprise information system established. At steelworks, the production scheduling and operating function have been reinforced to pursue continuous operation. Consequently, the optimum mechanism of sales, production and distribution have been obtained, and the expected purpose achieved, such as reinforced service activities for customers.
本文(PDF: 7P/411kb)




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