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川崎製鉄技報
KAWASAKI STEEL GIHO
Vol.18 (1986) No.4
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8万DWT級の船舶を対象とする製品岸壁の建設
Construction of New Products-Berth for 80000 DWT Vessels

剱持  叡(Satoru Kenmochi) 木村  保(Tamotsu Kimura) 奥村 一郎(Ichiro Okumura)
要旨 :
鉄鋼製品を輸出する船舶の大型化に対応して,千葉製鉄所に大型製品岸壁の建設を行った。当岸壁は,鉄鋼製品を取扱う,延長300 m,計画水深15.5 mの鋼管杭に支持された棚式横桟橋である。最大対象船舶は80000 DWTで,1985年10月に完成した。浚渫工,鋼管杭打設工など各工種で現場の情報に基づいた施工管理を実施し,例えば浚渫工では傾斜計を用いて既存のケーソン護岸の挙動を計測しながら施工した。重防食鋼管杭(KPPパイル),新しい臨海杭打(KST)工法,波動方程式を用いた支持力管理など新しい技術を導入することによって,岸壁の軽量化,施工効率の向上,杭打設精度の向上,杭支持力管理技術の向上を図ることができた。
Synopsis :
A new products-berth was designed to accommodate vessels up to 80000 DWT, thus providing cost savings in ocean freight charges. In Chiba Works the design of the new products-berth was an absolute necessity, in order to utilize the cargo handling equipment and techniques more effectively and economically. The berth is a quay-type wharf structure supported on steel pipe piles. A structure 300-m long and 41-m wide was designed, with a dredge depth of -15.5 m. In this project, each work of dredging and pile installation was completed by using measuring systems. For example, it was necessary to monitor potential movement of the existing concrete-caisson sea wall. This project has three innovative technological features; the KST cantilevered pile driving system for marine structures, polyethylene film coated steel pipe piles, and pile driving control using the wave equation.
本文(PDF: 6P/372kb)




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