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川崎製鉄技報
KAWASAKI STEEL GIHO
Vol.18 (1986) No.3
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マンドレルミルにおける負荷特性と変形特性
Rolling Load and Material Flow in Mandrel Mill Rolling

今江 敏夫(Toshio Imae) 山本 健一(Ken-ichi Yamamoto) 佐山 泰弘(Yasuhiro Sayama) 高田  庸(Isao Takada) 篠倉 恒樹(Tsuneki Shinokura) 高橋 善生(Yoshio Takahashi)
要旨 :
実機の約1/2サイズのモデルミルを用いてマンドレルミルにおける継目無鋼管の圧延特性を調査し,以下のことが明らかになった。(1)圧延荷重はマンドレルレバー速度に大きく影響され,バー速度がロール溝底の周速にほぼ等しいときに極大値を示す。(2)この現象からストマックの生成機構が説明できる。(3)後方張力によって圧延荷重と管材断面形状を効果的に制御できる。(4)潤滑剤塗布時のマンドレルバー温度は潤滑性能に大きく影響する。以上の結果を現場ミルに応用し,品質の向上に著しい効果を得た。
Synopsis :
Characteristics of mandrel mill rolling were investigated with a model mill. The results are summarized as follows: (1) Mandrel bar speed has a great influence on rolling force. The rolling force has a peak when the mandrel bar speed is nearly equal to peripheral roll speed. (2) This phenomenon explains the mechanism of "stomach formation" in the full float mandrel mill. (3) Rolling force and material flow are easily controlled by backward tension. (4) Temperature of the mandrel bar during lubrication has a great influence on lubricity. The above results were successfully applied to the field operation.
本文(PDF: 7P/341kb)




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