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川崎製鉄技報
KAWASAKI STEEL GIHO
Vol.18 (1986) No.1
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新形式合成床版橋の構造特性と適用
Structural Characteristics and Application of Kawasaki Composite Slab Bridges

浜田 敬之助(Keinosuke Hamada) 春日 知男(Tomoo Kasuga) 佐藤 政勝(Masakatsu Sato) 田中 祐人(Sachito Tanaka)
要旨 :
突起付T形鋼と底板から成る鋼桁に膨張コンクリートを全充填した合成床版橋を実用化した。従来の橋梁に比べて桁高を著しく低くできるほか,コンクリート打設時における型枠や支保工を不要とし,現場架設施工が簡便であるなどの特長を有している。ここでは,実橋大供試体による静的曲げ破壊実験および高サイクル疲労試験を行い,鋼桁と床版コンクリートの一体性やその耐荷力などの力学的挙動および疲労特性を明らかにしたうえで,設計計算手法などの設計要領を作成した。本橋は,河川の改修に伴う道路橋や鉄道跨線橋として,年々実績を増加している。
Synopsis :
Composite slab bridge has newly been developed as a simple support highway bridge. It consists of deformed-flange T-shapes, bottom steel plates and expansive concrete. The depth of this bridge is much smaller than those of conventional bridges. Moreover, since the steel plates act as concrete form, erection work is very simple, rapid and safe. The structural characteristics and fatigue strength of this slab bridge has been clear by a static bending rupture test and high-cycle fatigue test respectively. As the result of the tests, the design method has been justified and design in general is offered. Demand for this slab bridge increases every year as bridges accompanying river improvement and railway overbridges.
本文(PDF: 7P/376kb)




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