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川崎製鉄技報
KAWASAKI STEEL GIHO
Vol.16 (1984) No.2
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フィリピンレイテ工業港湾構造物の調査,計画,設計,施工
Industrial Port Development at Leyte in the Philippines

富永 真生(Masanari Tominaga) 榊  豊和(Toyokazu Sakaki) 石田 昌弘(Masahiro
Ishida) 細谷 由光(Yoshimitsu Hosoya)
要旨 :
当社は,レイテ島西海岸に位置する臨海工業地区に付帯する港湾設備の建設を,1981年12月から1984年5月にかけて実施した。岸壁の延長は665 mで,60000 DTWの鉱石船から4000 DWTの貨物船が接岸でき,背後の銅精錬所(年産13万t)と肥料工場(年産90万t)の原料と製品の荷役に供する。岸壁は,鋼管矢板と鋼矢板と鋼管杭を主体としたもので,岸壁上には原料アンローダや製品ローダ等の荷役設備が据え付けられた。本報文は,この港湾設備のうち,港湾構造物の調査,計画,設計,施工に関するエンジニアリングの実績と,岸壁の構造特性について報告するものである。
Synopsis :
An industrial port complex was constructed on the west coast of Leyte Island by Kawasaki Steel Corporation under a turn key contract. The work was started in December 1981 and completed in May 1984. This port complex has a 665 m long wharf and can accommodate vessels ranging from a 60000 DWT ore carrier to a 4000 DWT general cargo ship. It will handle materials for and products from a copper smelter with an annual capacity of 130000 t and a fertilizer plant with an annual capacity of 900000 t. The wharf structures consist mainly of interlocked steel pipe piles, steel sheet piles and steel pipe piles, and material handling equipment such as unloaders, shiploaders, etc. were installed on the wharf. The report discusses site survey, planning, engineering design and construction aspects of the port development with particular emphasis on the wharf structure.
本文(PDF: 10P/423kb)




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