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川崎製鉄技報
KAWASAKI STEEL GIHO
Vol.15 (1983) No.1
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冷間タンデムミルの全ディジタル速度制御
All Digital Speed Control System in Cold Tandem Mills

土井 克彦(Katsuhiko Doi) 佃  一二三(Hihumi Tsukuda) 山本 和明(Kazuaki Yamamoto) 石井 功一(Kouichi Ishii) 江藤 孝治(Takaharu Eto) 小松 冨夫(Tomio Komatsu)
要旨 :
冷延鋼板の板厚寸法精度は,制御技術の進歩とともに向上してきた。しかしながら,従来の圧延機のロール速度制御装置(アナログレオナード制御装置)では,アナログ演算アンプの非線形性,温度ドリフトなどの問題があり,特に低速域で速度制御精度,揃速性の確保が困難であった。このために,通板,尻抜け時や圧延速度の加速,減速時の板厚制御性に問題があった。そこで,水島製鉄所冷間5タンデムミルでは世界で初めて主機の直流サイリスタレオナード装置と,速度主幹制御装置の全ディジタル化を実施した。その結果,通板低速域での向上,揃速性の向上などにより板厚制御性と生産性に著しい効果があった。
Synopsis :
The gage accuracy of strip coil in cold tandem mills has undergone much improvement with the evolution of control techniques. In the conventional analog speed control systems, however, rolling speed (specially at low-speed threading) at each stand was unable to be controlled accurately and cooperatively because of nonlinearity, thermal drift, etc., of transistor operated amplifiers. These phenomenon had harmful effects on gage control in coil threading and tailing-out, and/or accelerating of decelerating of rolling speed. Therefore, the all digital thyristor Leonard and the all digital speed master control system have been employed at Mizushima's 5-stand tandem cold mill. The new speed control system has produced remarkable results in gage control and improvement in productivity.
本文(PDF: 8P/302kb)




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