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川崎製鉄技報
KAWASAKI STEEL GIHO
Vol.11 (1979) No.4
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タイヤ用スチールコードおよびその線材について
On Steel Cord for Tire and its Materials

峰  公雄(Kimio Mine) 松野 淳一(Jun-ichi Matsuno) 角野 浩三(Kozo Tsunoyama) 原田 俊一(Shun-ichi Harada) 佐藤 周三(Shuzo Sato) 中島  力(Tsutomu Nakajima) 佐々木 寿毅(Hisaki Sasaki) 片岡 圀彦(Kunihiko Kataoka)
要旨 :
タイヤ用スチールコードの製造上および品質上重要な,線材のAI2O3系非金属介在物量および表面酸化スケール生成量の制御について,また,タイヤの寿命に重要な役割を担うスチールコードの耐疲労性およびゴムとの接着性の向上についての検討した。(1) AI2O3系介在物は,AI含有量を減少させ,RH脱ガス処理することにより減少し,また,酸洗あるいは機械的剥離に適したスケールは,各々の用途に応じたステルモア条件を定めることにより得られる。 (2) 3 + 5 + 9 + 15 + 1のスチールコードの耐疲労性が優れていることを確認した。(3) ブラスめっき表面の酸化層を溶解除去することにより,ゴムとの接着性が向上した。
Synopsis :
The present experiment was purposed to investigate the effect of non-metallic inclusion rich in AI2O3 and scale formed on the surface of wire rods on manufacturing process and physical properties of tire steel cord. The results obtained are in the following; (1) Reduction in AI2O3 type inclusions decreased rupturing during wire drawing and increased the fatigue resistance of steel cord. Here, inclusions were reduced by lowering AI content coupled with RH degassing. (2) Scale which was easily removed by pickling or mechanical descaling was obtained by setting the suitable Stelmor conditions. (3) The tire cord of 3 + 5 + 15 + 9 + 1 construction exhibited superior fatigue resistance. (4) The adhesion of steel cord to rubber was improved by removing the oxidized surface layer of coated brass in acidic solution.
本文(PDF: 12P/378kb)




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