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川崎製鉄技報
KAWASAKI STEEL GIHO
Vol.11 (1979) No.2
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フィリピン焼結工場シーバースの振動特性とその耐震性
On Dynamic Characteristic and Aseismic Behavior Estimation of the Sea Berth in the Philippine Sinter Corporation

清水 久男(Hisao Shimizu) 古谷 博明(Hiroaki Furuya) 石田 昌弘(Masahiro Ishida) 井上 末富(Suetomi Inoue) 三好 弘高(Hirotaka Miyoshi)
要旨 :
Philippine Sinter Corporation に付帯して建設されたシーバースを主対象に振動試験を実施し,その構造物系の耐震性評価を行い次のような成果を得た。(1) 常時微重測定からシーバースの卓越振動数および減衰定数はそれぞれ1.077Hz, 4.4%である。(2) 地盤の常時微動測定結果に基づいて作成した模擬地震波および実地震波に対して応答スペクトル法による動的解析を行った結果,シーバース上での応答加速度倍率は前者で1.40, 後者で1.66となる。(3) モデル解析からシーバース上での応答加速度倍率は2.07となる。以上の結果から判断して,本シーバース設計に用いた設計震度0.15は妥当な値と言える。
Synopsis :
Aseismic design of a sea berth leaves yet many problems to be solved. In order to study characteristics of dynamic behavior and to estimate aseismicty of a sea berth, a vibration test has been carried out at the sea berth constructed in the Philippine Sinter Corporation in Mar., 1977. Results are: (1) Natural frequencies of the sea berth and damping factor are 1077Hz and 4.4%, respectively according to microtremor observation. (2) From dynamic analysis by response spectra method, acceleration ratio on the sea berth is 1.40 for the artificial earthquake and 1.66 for the Taft Earhquake. (3) From dynamic analysis by the lumped mass model, acceleration ratio is 2.07 fot the Taft Earthquake. Considering from these results, seismic coefficient of 0.15 for designing of this berth seems to be reasonable.
本文(PDF: 12P/342kb)




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