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川崎製鉄技報
KAWASAKI STEEL GIHO
Vol.10 (1978) No.1
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ハイブリッド合成げたの曲げ耐荷力に関する実験的研究
Bending Behaviors and Maximum Load-Carrying Capacity of Composite Hybrid Beams

前田 幸雄(Yukio Maeda) 梶川 靖治(Yasuharu Kajikawa) 石渡 正夫(Masao Ishiwata)
要旨 :
ハイブリッド合成げたの模型試験体8体について静的曲げ試験を行うことにより,終局曲げ耐荷力とそれに至るまでの弾塑性曲げ性状について,鋼種の組合せおよび床版ハンチの有無による相違などを調べた。従来より鋼げた単体について言われているホモジニアスげたとハイブリッドげたの弾塑性曲げ挙動の相違が,合成げたとした場合にもかなり顕著にみられた。けたはいずれもコンクリートが圧潰することにより破壊し,それまでに横倒れ座屈などの不安定現象は生じない。けたの終局耐荷力はコンクリートの最大曲げ圧縮ひずみを仮定することにより,かなり正確に評価できることがわかった。
Synopsis :
In order to clarify the elasto-plastic bending behaviors and maximum load-carrying capacity of composite hybrid beams, static bending tests were conducted on eight specimens of which steel section is composed of various steel sets. As the results of the tests, the difference in bending behaviors between composite homogeneous and hybrid beams is almost the same as that for steel beam alone. All of the test beams failed due to concrete crushing and the maximum load-carrying capacity of the beam can be more exactly predicted by assuming the maximum compressive strain in concrete.
本文(PDF: 15P/554kb)




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