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川崎製鉄技報
KAWASAKI STEEL GIHO
Vol.7 (1975) No.4
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鋼・コンクリート合成覆工板の耐力と力学的特性
Study on Steel-Concrete Composite Road-Deck

西堀 忠信(Tadanobu Nishihori) 山本 修章(Tadaaki Yamamoto) 石渡 正夫(Masao Ishiwata)
要旨 :
底板(鋼板)を帯鋼で補強したA型,底板(鋼板)をH形鋼で補強したB型およびコルゲートプレートを底板としたC型合成覆工板について,静的荷重下における破壊荷重と変形特性を調べた。その結果次のようなことがわかった。(1)合成覆工板の破壊荷重は設計荷重の3倍以上である。(2)設計荷重11.2tまでは,変形特性に異常は認められない。(3)A,B型では等方性板として,C型では直交異方性板としての荷重分配性状を示す。(4)コンクリートの相違による性状の差はあまり認められない。
Synopsis :
A steel-concrete composite road-deck for structural application has been studied in terms of safety factor against fracture and deformation characteristics under static load using three types of specimens: Type A in which steel plate is reinforced by rib plates, Type B in which steel plate is strengthened by H-shape steels, and Type C which uses corrugated steel plate at bottom. As a result, the following findings have been obtained: (1) The breaking load of steel-concrete composite road-deck is at least three times design load. (2) No abnormality has been found of deformation characteristics with design load of 11.2t. (3) Load distribution factor of Types A and B is isotropical, and that of Type C anisotropical. (4) Difference in load distribution factor due to types of concrete (conventional and light-weight) is almost negligible.
本文(PDF: 14P/414kb)




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