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川崎製鉄技報
KAWASAKI STEEL GIHO
Vol.4 (1972) No.2
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組杭式鋼矢板工法に関する模型実験(第1報)
A Model Experiment on Sheet-Pile Bulkhead Supported by Coupled Piles (1st Report)

浜田 敬之介(Keinosuke Hamada) 近藤 伸治(Shinji Kondo) 高橋 千代丸(Chiyomaru Takahashi) 三好 弘高(Hirotaka Miyoshi)
要旨 :
本報告は2本のH形鋼(または鋼管)を組杭として構成し鋼矢板の直後に配列して鋼矢板壁を支える,いわゆる組杭式鋼矢板工法(前面掘削方式)の模型実験に関する結果を述べたものである。実験の目的は組杭式鋼矢板工法の鋼矢板および組杭に作用する土圧の分布形状を求め,鋼矢板と組杭との土圧分担比を明らかにすることにある。実験の結果からつぎのことが判明した。(1)鋼矢板および組杭に作用する土圧の分布形状は,それぞれやや異なった形状を示すが大略台形に近い形状を示した。(2)鋼矢板にかかる土圧は背後の組杭によって25〜40%低減され,組杭の効果が十分認められることがわかった。
Synopsis :
This paper deals with a model (dredge type method) experiment on sheet pile bulkhead supported by coupled piles. This construction method was developed by Kawasaki Steel Corporation. The purposes of this experiment are to evaluate earth pressure distributions on sheet pile walls and coupled piles, installed on the back of sheet pile walls, and to determine the sharing ratios of earth pressures on them. In summary of the results of this model experiment: (1) Earth pressure distributions on sheet pile walls and coupled piles are trapezoid approximately. (2) 20〜40% of total earth pressure on sheet pile walls are reduced by coupled piles.
本文(PDF: 16P/551kb)




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