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川崎製鉄技報
KAWASAKI STEEL GIHO
Vo3. (1971) No.4
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川鉄の鉄マクラギおよびレール締結装置
Steel Sleeper and Elastic Fastening Device

小高 喜彦(Yoshihiko Odaka)
要旨 :
近代製鉄所のように,輸送単位が巨大化しているところでは,大きな垂直・水平加重とくに動荷重に耐えうる車輌用軌道構造が必要である。川崎製鉄(株)水島製鉄所ではこのような要求に応える鉄マクラギおよびそれに適合するレール締結装置を開発した。この川鉄型鉄マクラギは,従来の木製あるいはPSコンクリート製マクラギに比べて,強度,耐久性,安定性の点ですぐれておりしかも経済的である。締結装置はレール下にゴム製パッドを敷き,板バネでおさえパッドとバネのバネ常数の組み合せで必要な横方向の弾性を得る2重弾性締結装置である。
Synopsis :
At places like the modern integrated steelworks where transportation tonnages are rising to gigantic proportions, it will be of utmost necessity to reinforce the structure of heavy-duty tracks be means of more effective devices so that the rail structure may better bear the enormous amount of longitudinal and lateral load, especially the dynamic load. The Mizushima Works of Kawasaki Steel Corporation has developed steel sleepers that can fully answer such request and also a rail fastening device specially suited for the said steel sleepers. This steel sleeper of Kawasaki type excells all other conventional wooden or P.S. concrete sleepers, not only in strength, durability and stability, but also economically. The rail fastening device is a double-elasticity fastening type; namely, the rubber pads which are placed between the rail and the sleeper, are tightly pushed down by means of leaf springs, and a necessary lateral elasticity in naturally obtained as the spring coefficients of both the pad and the spring work together.
本文(PDF: 10P/530kb)




(c)JFE Steel Corporation, 2003