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川崎製鉄技報
KAWASAKI STEEL GIHO
Vol.2 (1970) No.2
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RIVER TEN製リベットについて
Weathering Steel RIVER TEN Rivets for Bridge Construction

嶋  文雄(Fumio Shima) 石渡 正夫(Masao Ishiwata)
要旨 :
耐候性鋼を橋梁材として用いることにより,橋梁の寿命を延すことが可能であることがわかり,年々耐候性鋼による橋梁が架設されている。国内の橋梁の現場継手には現在高力ボルトとリベットとがほぼ半分ずつの割合で使用されているが,継手部にも部材と同等の耐候性をもつ耐候性リベットを使用することは非常に望ましいことである。本報告は当社規格耐候性リベット(RIVER TEN 41V, RIVER TEN 50V)がリベット素材として十分な性能と現場作業性を有しているか,またリベット継手として十分な強度と伸び能力を有しているかを明らかにするため行なわれた。試験の結果耐候性リベットは普通リベット(SV41)と同等またはそれ以上の強度と性能を有することがわかった。
Synopsis :
Bridges are given a longer life by use of weathering steel. Ever since this theory was proved true, the weathering steel has been finding an increasing application in bridge construction. In Japan, one half of such member-joining field work is done with high-strength bolts and nuts, the other half with rivets. It is by far the better to use weathering steel for the joints as well as for the members. With its sufficient strength and elongation properties, Kawasaki Steel's weathering steel (RIVER TEN 41V & 50V) demonstrates superior performance and field workability as rivet joint material. An investigation has revealed that weathering steel rivet is quite competitive with conventional rivet (SV 41) strength and performance.
本文(PDF: 8P/328kb)




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