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川崎製鉄技報
KAWASAKI STEEL GIHO
Vol.1 (1969) No.1
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プロセスラインにおける張力制御系の設計
Designing of Tension Control Systems for Processing Line

山崎  忠(Tadashi Yamasaki)
要旨 :
プロセスラインの駆動系設計の要点は,張力制御系の設計,とりわけ,過渡張力変動の軽減をいかにしてはかるかにある。ストリップ張力の挙動は,駆動装置の制御系と,ストリップ自体の動特性に依存する。本文では,はじめに各種の張力制御方式について,張力変動軽減の点から比較,概説し,ついでストリップをカテナリーを有する弾性体として取扱いその動特性を解析し,伝達関数を誘導した。その結果を用いて,定トルク駆動方式によるプロセス部の張力制御系の設計例について述べ,カー・ルーパー駆動装置による張力変動の軽減に対する考慮を紹介するとともに,設計段階でプロセスラインにおける張力変動の計算が可能なことを示した。
Synopsis :
In designing the driving systems for steel processing lines, principal consideration should be given to how to control the tension of the strip, particularly how to reduce the transient tension disturbance. The behavior of the strip tension depends on the dynamic characteristics of the control system of the driving motors and the strip itself. In the first part of this paper, various types of tension control systems are compared with respect to the reduction of tension disturbance. Then, studies have been made on the dynamic characteristics of the strip, and its transfer functions have been induced, assuming that the strip is elastic and forms catenaries. Based on the results thus obtained, a design example of the tension control system for the processing line having constant torque drive has been described, and some considerations have also been introduced on the alleviation of transient tension disturbance caused by the car-looper driving motor. The paper also shows that the tension disturbance in the processing lines can be calculated at the stage of designing.
本文(PDF: 11P/691kb)




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